Viimase aja üks suuremaid uudiseid tehisintellekti valdkonnast on ChatGTP avalikuks tulemine. Millega on tegu? Lihtsustatult öelduna on tegemist vestlusrobotiga, millega saab suhelda, selle abil saab teha erinevaid analüüse ja ka luua soovi korral kunsti. Kuna minu enda tase kaunite kunstide loomisel ja mõistmisel jääb akadeemilises mõttes algkooli tasemele, siis keskendun pigem sellele, kas ja kuidas saaks antud tööriista kasutada krediidihalduses.
Ühte pean tunnistama: olen ChatGTP’d kasutanud ka antud blogi juures varasemalt. Jah, ma andsin järele uue tehnoloogia katsetamise uudishimule. Tekst tekkis sekunditega, õigel teemal ja kui jätta kõrvale kohatine pisut rohmakas keelekasutus, mida pidin pisut korrigeerima, siis oli see tekst vägagi loetav ning arusaadav. Olen seniks olnud arvamusel, et sinnamaani kuniks inimene suudab olla innovatiivne, ei suuda masin teda asendada. Hetkel ma juba kahtlen selles seisukohas.
Sel korral otsustasin läheneda otsejoones ja küsida ChatGPT’lt, kas ta suudab mind aidata ettevõtte krediidihaldusega. Vastus oli, et “Jah”. See, mis peale optimistlikku algust tuli…vajas pisut sorteerimist, selgitamist ja hindamist. Lisasin ka mõned kuvatõmmised, et näeksite, milliseid vastuseid oma küsimusele sain. Nagu näha on, siis soovitused tegevusteks on vägagi asjakohased - tegeledes antud küsimustega, on kindlasti võimalik parandada oma ettevõttes krediidihalduse tulemusi. Aga mida ChatGTP (sel?) korral veel ei teinud? Ta ei parandanud minu ettevõtte krediidihalduse tulemusi. Selle ülesande täitmise jättis ta minu kanda. Sel korral.
Krediidihalduses saab edukalt kasutada nii automatiseeritud lahendusi (ehk arvutiprogramme) kui ka inimeste tööpanust. Sõltuvalt valdkonnast ja tegevustest sõltuvad ka saadavad tulemused. Huvi sai minust võitu ja küsisin ChatGTP’lt järgmise küsimuse: “Kas ChatGTP suudab luua programmijupi, mida saaksin integreerida XXXXX programmiga, et tegeleda võlgnike haldamisega?”. Vastus hämmastas mind. “Jah, kui teil on XXXXX API dokumentatsiooniga seotud tehnilised teadmised ja XXXXX süsteemi avatud API juurdepääs, võin luua programmi osa, mida saab integreerida XXXXX programmiga võlgnike haldamiseks.”. Õnneks vastus jätkus enne, kui hakkasin vaatama uusi tööpakkumisi. Tehisintellekti vastuses oli ruumi ka inimtööjõule.
Mida öelda kokkuvõtteks? Tegemist on kindlasti huvitava abivahendiga, mis suudab ka luua krediidihalduse automatiseerimiseks vajalikke tööprogramme (ma lugesin ise ka veelkord enda kirjutatud teksti ja vangutasin hämmastusest pead). On väga tõenäoline, et antud tööriista abil muutub krediidihalduse valdkond lähiaastatel tundmatuseni. Juba täna on programmeerijatel ligipääs ChatGTP 4. põlvkonnale, mis võimaldab luua uusi programme kordades kiiremini ja väiksemate kuludega, kui varem. Igatahes, jään huviga ootama edasist.
Comments